مرکز زیبایی و لیزر

بهترین کارکنان، پزشکان و متخصصان برای درمان اثربخش

تهران، سعادت آباد، سرو شرقی

شنبه تا پنج شنبه: 8:00 تا 21:00

تزریق فیلر خط خنده

 

تزریق ژل فیلر برای از بین بردن گودی خط خنده یکی از محبوب ترین اقدامات زیبایی صورت است که در حال حاضر بهترین روش در سراسر دنیا برای انجام آن، بهره گیری از ژل هیالورونیک اسید می باشد. این نوع ژل نیازی به تست حساسیت ندارد، آلرژی ایجاد نمی کند و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارد. تمام موادی که جهت تزریق در کلینیک دکتر نیلفروش زاده برای رفع خط خنده به کار می روند، ساخت شرکت های اروپایی یا آمریکایی دارای تائیدیه اروپا CE یا آمریکا FDA می‌ باشند. در این مطلب همه چیز درباره تزریق فیلر خط خنده را خواهید خواند. با ما همراه باشید و در انتهای این صفحه نمونه کارهای کلینیک جردن در حوزه تزریق ژل خط خنده را ببینید.

خط خنده دقیقا چیست؟

خط خنده با نام خط لبخند نیز شناخته می شود. این خط ها چین و چروک هایی هستند که کناره های دهان و همچنین نزدیک چشم ها ایجاد می شوند. همان طور که از نام آن ها مشخص است، این خط ها هنگام خندیدن مشخص تر می شوند. خبر خوب این است که روشی ساده و سریع به نام تزریق فیلر وجود دارد که برای اصلاح این خط های خنده به کار می رود. با اینکه خط های خنده خیلی شایع هستند، اما شدت آن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

 

علت ایجاد خط خنده چیست؟

بالا رفتن سن، نور خورشید و سیگار کشیدن بزرگت رین دلایل بروز خط خنده هستند. اشعه فرا بنفش خورشید فیبرهای کلاژن و الاستین پوست شما که موجب نرمی و محافظت آن می شوند را از بین می برد. همچین سیگار کشیدن نیز باعث تجزیه این فیبرها می شود. هر چه سن شما بالاتر می رود نیز بروز آسیب های فزاینده به پوست می تواند این خط ها را نمایان تر سازد.

حتی بدون سیگار کشیدن یا در معرض نور خورشید قرار گرفتن نیز بالا رفتن سن می تواند در این موضوع تاثیر گذار باشد. هر چه سن بالاتر می رود، ساختار استخوان های گونه صاف تر می شود. این باعث می شود که پوست گونه های شما آویزان شود یا پایین بیفتد. به همه این ها جاذبه را نیز اضافه کنید که سال هاست به پوست ما فشار وارد می کند و موجب کاهش طبیعی کلاژن و الاستین پوست می شود. در نتیجه همه این ها، چین و چروک ها، پوست شل و خط های خنده ظاهر می شوند.

کاهش یا اضافه وزن شدید نیز می تواند با موضوع خط های لبخند مرتبط باشد. کاهش وزن منجر به پوست شل تر می شود، خصوصا در صورت و گردن. افزایش وزن می تواند گونه ها را چاق تر کند و منجر به خط های خنده شود.

همچنین خوابیدن به پهلو ممکن است خط های لبخند یک سمت یا هر دو سمت صورت را عمیق تر کند، اما نیازی نیست برای جلوگیری از این موضوع به پشت بخوابید. قطعا اگر عمیق تر نشدن خط های لبخند برای شما نگران کننده است می توانید به پشت بخوابید، اما با این حال، یک خواب خوب شبانه نیز به همان اندازه برای ترمیم پوست و سالم ماندن ضروری است.

فیلر خط خنده چیست؟

با اینکه انواع درمان های چین و چروک وجود دارد، فیلرهای پوستی اولین نوع درمانی هستند که توسط یک متخصص پوست خوب توصیه می شوند. ممکن است بسته به شدت خط های خنده یا نگرانی های دیگر، درمان های دیگری به جای تزریق فیلر خط خنده استفاده شوند. به عنوان مثال، در برخی مواقع نادر، ممکن است فرد به فیلرهای تزریقی حساسیت داشته باشد و مجبور باشد روش های دیگری را امتحان کند.

درمان خط خنده با تزریق فیلر

فیلرهای پوستی ترکیباتی تزریقی هستند که برای درمان چین و چروک های صورت استفاده می شوند. این فیلرها سطح پوست را پر می کنند و در نتیجه خط ها و چین و چروک های عمیق صاف تر می شوند. همه فیلرها به تقویت کلاژن کمک می کنند. کلاژن پروتئینی پر کننده در صورت است که به صورت طبیعی با بالا رفتن سن از بین می رود.

معمول ترین انواع فیلرها برای خط های خنده حاوی هیالورونیک اسید هستند. این ماده شفاف به صورت طبیعی در پوست تولید می شود و به سفتی و آب رسانی آن کمک می کند. یکی از بهترین انواع ژل هیالورونیک اسید که برای رفع خطوط خنده نیز می توان از آن استفاده کرد، ژل پروفایلو می باشد.

متخصص پوست ممکن است انواع دیگری از فیلرها را برای این نوع چین و چروک ها توصیه کند، مانند کلسیم هیدروکسیل آپاتیت و اسید پلی-ال-لاکتیک. زمانی که متخصص فیلر مناسب شما را انتخاب کرد، آن را مستقیما روی خط های خنده تزریق می کند. بدن شما در نهایت این فیلرها را از بین خواهد برد. در کل، تزریق فیلر خط خنده بین 6 تا 18 ماه دوام می آورد.

مزایای درمان خط خنده با تزریق فیلر
  • امکان آرایش کردن بعد از درمان
  • افزایش حجم اطراف ناحیه دهان
  • ظاهر صاف تر و نرم تر پوست
  • افزایش بالای کلاژن در پوست
  • یک لیفت کلی برای پوست
  • عوارض حداقلی
  • نتایج فوری
خطرات و عوارض احتمالی تزریق فیلر خط خنده

اکثر متخصصین تزریق فیلر خط خنده را به جای جراحی های بزرگ پیشنهاد می دهند؛ چراکه این درمان کمتر خطرات و مشکلاتی مانند عفونت، خون ریزی و دیگر عوارضی که جراحی ها دارند را شامل می شود. با این حال مهم است که بدانید فیلرهای پوستی می توانند عوارضی جزئی داشته باشند. این عوارض بعد از چند روز رفع می شوند. در مورد خطرات و عوارض زیر با دکتر خود صحبت کنید:

عوارض طبیعی تزریق فیلر خط خنده عبارتند از:

  • کبودی در منطقه تزریق
  • خارش پوست
  • قرمزی
  • جوش
  • تورم

عوارض نادر تزریق ژل فیلر به خط خنده عبارتند از:

  • رگ های خونی آسیب دیده
  • زخم های آکنه مانند
  • بافت مردگی
  • خونریزی
  • عفونت
روش های دیگر برای از بین بردن خط های خنده

فیلرهای پوستی انتخاب هایی غیرتهاجمی برای درمان چین و چروک های عمیق هستند. اگر فیلرها برای دستیابی به نتایج مطلوب به شما کمک نکردند، روش های تهاجمی تری وجود دارند که می توانند در رفع خط های خنده به شما کمک کنند. برخی از این درمان ها عبارتند از:

اندولیفت خط خنده

اندولیفت روشی نوین برای جوانسازی پوست است که امروزه به روش های ترکیبی و جدیدی که پروفسور نیلفروش زاده ابداع کرده اند، در کلینیک جردن انجام می شود. این اقدام هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد، بسیار موثر است و میزان ماندگاری نتایج آن باور نکردنی می باشد.

تزریق چربی

تزریق چربی نیز یکی از روش های تزریق فیلر به خط خنده می باشد که دارای مزایای بسیاری است. در روش تزریق چربی به صورت از چربی بدن خود فرد برای از بین بردن خطوط چهره مخصوصا خطوط خنده استفاده می شود و به همین دلیل هیچ گونه عوارضی نظیر بروز حساسیت را به همراه نخواهد داشت.