مرکز زیبایی و لیزر

بهترین کارکنان، پزشکان و متخصصان برای درمان اثربخش

تهران، سعادت آباد، سرو شرقی

شنبه تا پنج شنبه: 8:00 تا 21:00

تزریق فیلر زیر چشم

 

پوست صاف یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای زیبایی چهره است. افزایش سن، عدم مراقبت از پوست، آلودگی محیطی، خوابیدن با آرایش و … از مهم ترین عوامل موثر در ایجاد چین و چروک و آکنه های پوستی می باشند. گودی زیر چشم یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که می تواند سن را بالاتر نشان داده و موجب کاهش زیبایی چهره شود. از طرفی گودی زیر چشم از ابتدایی ترین نشانه های پیری پوست صورت می باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دلایل ایجاد چین و چروک و گودی زیر چشم و موثرترین روش درمان آن یعنی تزریق فیلر زیر چشم بیشتر آشنا کنیم.

 
گودی زیر چشم چیست؟

در اکثر مواقع گودی زیر چشم به دلیل روند پیری پوست ایجاد می شود. زمانی که تولید کلاژن و الاستین کاهش پیدا می کند، روی پوست چین و چروک ایجاد می شود. کلاژن و الاستین از جمله پروتئین های بسیار مهم هستند که تاثیر بسیار زیادی در جوانی و زیبایی پوست دارند و کاهش آن ها در بدن می تواند موجب پیری پوست شود. این چین و چروک ها معمولا زمانی که فرد می خندند و یا عضلات صورت او منقبض می شود، بیشتر خود را نشان می دهند.

از آنجایی که گودی زیر چشم نشان دهنده افزایش سن است، بسیاری از آقایان و بانوان به دنبال روش هایی برای برطرف نمودن این چین و چروک ها می باشند. گودی زیر چشم معمولا در سنین 20 تا 30 سالگی ایجاد شده و پس از 30 سالگی چین و چروک های ایجاد شده عمیق تر می شوند. به همین دلیل بهترین زمان برای درمان نمودن گودی زیر چشم با تزریق فیلر، سن 20 تا 30 سالگی می باشد.

 
دلایل ایجاد گودی زیر چشم و احساس نیاز به تزریق فیلر

زمانی که پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد، چین و چروک هایی روی پوست ایجاد می شوند که بیشترین آن ها در ناحیه اطراف چشم قابل مشاهده می باشند. از مهم ترین و شایع ترین دلایل ایجاد گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تزریق فیلر؛ بهترین روش درمان گودی زیر چشم

بهترین و موثر ترین روش موجود برای کاهش چین و چروک های پوستی اطراف چشم ها تزریق فیلر است که برای پر کردن تمامی خطوط ریز روی صورت نیز می توان از آن استفاده نمود. از طرفی تزریق فیلر موجب افزایش رطوبت زیر پوست شده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. این روش ماندگاری 6 تا 12 ماهه دارد و پس از آن نیاز به تزریق مجدد می باشد. البته تزریق ژل در کلینیک پروفسور نیلفروش زاده به گونه ای است که به طور تخصصی و با انجام اقدامات تمدیدی در دوره های کوتاه مدت باعث افزایش طول ماندگاری و حتی دائمی شدن نتیجه این اقدام می شود.

دیگر راه های درمان گودی زیر چشم

وجود گودی زیر چشم موجب کاهش زیبایی صورت و کاهش اعتماد به نفس فرد می شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال روشی برای درمان گودی زیر چشم می باشند. از جمله روش های درمان این مشکل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم می باشد که به منظور برطرف نمودن چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده نمودن از این روش برای برطرف نمودن خطوط پنجه کلاغی روشی بی خطر، سریع و غیر تهاجمی می باشد. اما اثر آن کوتاه مدت (3 تا 6 ماه) بوده و پس از مدتی نیاز به تمدید تزریق می باشد. از طرفی استفاده مداوم از آن می تواند موجب ناراحتی عضلات صورت شود.

میکرودرم ابریژن

در این صورت بهره گیری از تکنیک میکرودرم ایریژن برای از بین بردن گودی زیر چشم، با استفاده از لایه برداری چروک های ایجاد شده اطراف چشم کاهش می یابند. البته برای دستیابی به نتیجه مورد نظر ممکن است نیاز باشد تا لایه برداری تکرار شود.

لیزر درمانی

در این روش با استفاده از اشعه نوری پوست اضافی قسمت مورد نظر برداشته می شود و علاوه بر لیفت صورت، رنگ آن نیز روشن تر می شود.

هایفوتراپی

امواج اولتراسوند مورد استفاده در هایفوتراپی می توانند به صورت مستقیم روی پوست تاثیر گذاشته و حرارت را به بافت های زیرین پوست نیز منتقل نمایند. این حرارت دهی موجب تحریک پوست و تولید کلاژن می گردد. از طرفی استفاده نمودن از این روش احتمال افتادگی و پیری پوست را نیز کاهش می دهد. همچنین از روش هایفوتراپی می توان برای برطرف نمودن گودی زیر چشم در تمامی طیف رنگی پوست استفاده نمود.

لیفت با نخ

لیفت صورت با نخ علاوه بر اینکه به رفع چین و چروک های پوستی کمک می نماید، موجب جوانسازی و پر شدن صورت نیز می شود. البته این روش نتیجه ای موقتی داشته و پس از مدتی نیاز به تمدید دارد.